Een reclame campagne bedenken voor een bedrijf is één, maar de geschikte foto’s daarbij maken is twee. En wanneer er een beste samenwerking is tussen het creatief brein achter de campagne en de fotograaf, dan geeft één plus één is drie. Wat daarbij van belang is, is de klik tussen alle betrokkenen. Een half woord moet genoeg zijn, om elkaar goed aan te voelen en aan te vullen.

Paar weken terug voor schoonmaakbedrijf Stoffels Bleijenberg 2 dagen fotoshoot mee gedraaid. Dit bedrijf bedient de markt vanuit  Zeeland tot regio Breda  en Tilburg.  Dus een dag in de buurt van Terneuzen en de tweede dag in Breda en Tilburg. Met het oog op het weer open mogen van horeca en hotels, is het noodzaak meer personeel te verkrijgen na deze periode van soort van stilstand. Dus hoe blij kun je zijn met Stoffels Bleijenberg, dat was de insteek. Iedereen blij met Stoffels Bleijenberg. Met Rik Blokland van Creative Direction als creatief brein op deze wervingscampagne, had ik na volop overleg vooraf, genoeg kennis om actief een bijdrage te kunnen leveren, anders dan alleen het maken van de foto’s. Dat één plus één is drie verhaal.

Dat is als fotograaf hiervoor gevraagd ben, vind ik een eer. Dank je wel voor het in mij gestelde vertrouwen, Jac. Een aantal jaar geleden heb ik  de Jac Weijers, directeur van dit mooie bedrijf en veel van zijn medewerkers op de foto mogen zetten voor goede profielfoto’s. Doordat hij daar zo blij mee was, ben ik in beeld gebleven.