Jouw bedrijf en personeel professioneel vastgelegd

Bedrijfsfotografie

Je onderneming vastleggen

Waarom bedrijfsfotografie?

Uw bedrijf in beeld

Als ondernemer werk je hard om van jouw bedrijf een goed lopende onderneming te maken. Je bent er met recht trots op. Hoe mooi is het om jouw bedrijf met al zijn facetten sterk in beeld te brengen. Om een bedrijf of organisatie goed in beeld te brengen, is het belangrijk te achterhalen waar de kracht van het bedrijf zit, welke processen van belang zijn en wie de medewerkers zijn.

Ben je een kleine ondernemer of zzp’er ook dan wil je natuurlijk laten zien wie je bent en wat je doet. Een branding shoot is dan een goed begin.

Trots

Het is altijd gewenst tijd uit te trekken voor het maken van foto’s. Hiervoor een plan te hebben is ook aan te raden. Als bedrijf moet je daar tijd voor willen vrijmaken. Het is onmogelijk dat een fotograaf bij jou binnenloopt en meteen de allerbeste foto kan maken. Wat wil jij namelijk in beeld brengen? Waar ben je als onderneming trots op? Welke waarden wil je uitdragen?

Dus meteen tot actie overgaan is geen goed idee. Er moet eerst een plan van aanpak gemaakt worden. Daarvoor moet je voor je bedrijf een aantal zaken helder krijgen. Je krijgt namelijk de krachtigste en meest onderscheidende foto’s door vast te stellen op welke manier je de herkenbaarheid van je bedrijf, merk of product kan vergroten. Denk hierbij na over welke mensen je in beeld wilt brengen, op welke locatie, met welk product of dienst, in welk proces en met welke sfeer.

Doel

Wat is jouw bedoeling met de foto’s? Heb je een duidelijk doel? Het is goed vooraf te weten waar je de foto’s voor wilt gaan inzetten. Wat je wilt bereiken met de foto’s. Foto’s zijn namelijk een manier, maar er zijn meer manieren. Bepaal voor jou de beste manier om je onderneming in beeld te brengen.

Stel je zelf daarvoor een aantal vragen. Waarom wil je foto’s? Wat wil je laten zien? Hoe wil je onderscheidend zijn in beeld? Waar zullen foto’s te zien zijn? Hoeveel foto’s heb je nodig en in welk formaat?

Plan van Aanpak

Wanneer je voor jezelf helder hebt welke kenmerken je in beeld wilt brengen en op welke manier, dan is het nodig om te gaan kijken wat hiervoor nodig is. Wie komt in beeld of wie is nodig? Wat wil je laten zien of wat heb je hiervoor nodig? Waar en wanneer gaat dit plaatsvinden? Het is handig al tijdens het hele denkproces wat hiervoor beschreven staat, daar een fotograaf bij te betrekken. Die kan je helpen met oplossingen of ideeën. Een fotograaf is vaak creatief ingesteld en heeft veel ervaring opgedaan bij andere projecten. Je hoeft niet allemaal zelf het wiel uit te vinden.

Reportage

In een bedrijf rondlopen en foto’s mogen maken is één van de leukste dingen om te doen. Met mijn camera loop ik overal tussendoor, ben heel oplettend, luister naar de medewerkers en leg de momenten vast waar mijn oog op valt. Het maken van een reportage gaat op eenzelfde manier. Voortdurend observeren en interessante en opvallende zaken vastleggen met het resultaat een bedrijfsreportage, die de moeite van het zien meer dan waard is.

Een voorproefje

Bedrijfsfoto’s